Clase de CrossFit

Ce se întâmplă efectiv în sală la o clasă de CrossFit:

Dacă n-ai timp sau chef de cercetare, vino direct la sală să ne cunoaștem și să vezi cum te simți la un antrenament. Prima ședință va fi întotdeauna gratuită 🙂

Dacă îți place documentarea în avans, iată aici câteva informații care te pot ajuta:

În primul rând, e o clasă, așadar vei fi întotdeauna parte dintr-un grup. Special la acest grup va fi mereu faptul că va cuprinde oameni cu niveluri diferite de experiență – mai tot timpul vei găsi de la persoane care vin prima dată la așa ceva, cum vei fi și tu într-o zi, până la persoane care practică sportul acesta de ani de zile – cum îți dorim să fii, de asemenea, într-o zi 🙂 

Toți fac, în cadrul clasei, același antrenament. Totuși, fiecare va lucra la capacitatea sa, sub îndrumarea specifică a antrenorilor din sală. De exemplu, la un exercițiu de haltere, un începător la primele ore va lucra cu o „bară” de PVC (o bucată de țeavă subțire care cântărește sub 500 de grame) și va învăța mișcările care compun exercițiul respectiv alături de antrenor, în timp ce un avansat va lucra la greutatea prescrisă și va primi indicații punctuale de corectură a mișcării atunci când e cazul. 

Și-acum că am adus vorba de exerciții, ce vei găsi în practică arată cam așa:

  • o combinație de exerciții preluate din haltere, gimnastică, atletism, canotaj, ciclism (și altele)ș se lucrează cu propriul corp și cu greutăți libere (halteră, ganteră, kettlebell, mingi etc.)
  • în fiecare zi, altă combinație; antrenamentul e nou în fiecare zi și nu se repetă decât în cazuri specifice la intervale mari de timp pentru a testa evoluția pe anumite capacități. Bonus: antrenamentul va fi mereu surpriză! 
  • mișcări funcționale – adică mișcări pe care corpul uman a fost proiectat să le execute natural, care te dezvoltă armonios și echilibrat, în loc să hipertrofieze doar anumite grupe. Cel mai simplu exemplu de mișcare funcțională (naturală) este genuflexiunea – vei observa cum unor adulți le este extrem de dificil să execute o genuflexiune la liber corect versus un copil mic care stă „ass to grass” cu spatele drept fără probleme, în mod natural; vei observa în timp și cum o genuflexiune îți „lucrează” abdomenul, deși nu e tocmai intuitiv.
  • fiecare antrenament îți pune la treabă tot corpul – nu vei pleca niciodată de la sală cu vreo bucățică din tine nemișcată cu sens; se aplică și pentru creier, căci fiecare antrenament solicită foarte mult atenția, așa că deopotrivă flexezi mușchiul învățării și te deconectezi de la grijile zilnice.

Cum se desfășoară o oră:

  1. Încălzire generală – ridică pulsul, mobilizează articulațiile
  2. Mobilitate generală și specifică – un moment de stretching care ajută la deblocarea musculaturii și articulațiilor pentru a putea executa corect exercițiile care urmează
  3. Încălzire specifică – o serie de exerciții care pregătește corpul pentru ce urmează (tensionează anumite grupe musculare, crește ritmul cardiac etc.)
  4. Skill – un moment de lucru dedicat unui anumit exercițiu sau unui grup mic de exerciții în care scopul este învățarea, perfecționarea tehnicii sau creșterea unei capacități
  5. WOD (workout of the day) – antrenamentul zilei, un combo de obicei contra timp care scoate untul din tine 🙂 
  6. Cool down – după oră se face retragerea către zona de stretching, iar atleții sunt ghidați în mișcări pentru a detensiona grupele musculare care au fost solicitate la maximum; recomandat constant și pentru îmbunătățirea mobilității.

Uneori nu se va face Skill, WOD-ul fiind elementul central. Alteori Skill-ul va acapara mare parte din oră, iar WOD-ul va fi foarte scurt, dar la intensitatea maxim posibilă. 

Iar acum că ai citit, hai să vezi și partea practică! 

Meniu